"Mint Szabadbattyánban a zsigulik" II.
2021. november 29. írta: ZolkoW

"Mint Szabadbattyánban a zsigulik" II.

Az I. rész itt található

A hely az tényleg nem sok, és a push-pull hangerő, az emeletes hangszín, de még a blend poti is több helyet foglal az üregből, mint egy mezei volume, vagy tone szabályzó. Mégis el kell majd férnie egy 9 voltos elemnek, és magának az elektronikának is, ja, és két kapcsolónak: egy kell a LEDekhez, és egy az üzemmódváltáshoz Musicman és Jazz Bass identitás között. Az szerencsés körülmény, hogy annak idején egy nagy lyukat vágtam a test hátuljába, gondolván arra, hogy ilyesmire egyszer még szükség lehet, és abban csak 4 db AAA elem és egy pici áramgenerátor foglalta a helyet, mindez a LEDek miatt. Ide kerül a 9 voltos áramforrás is.

Hiába minden átrendezés, rövidítés, optimalizálás, a faragást csak nem úsztam meg. Akkor viszont pótolni kell a rézfóliát. De inkább újracsinálni, hogy mai szinten is vállalható legyen. Azt meséltem, hogy akkoriban nem volt ám internet? Na jó, volt, de arra már nem esküdnék, hogy ugyanazt a keresőt használtam, mint most. Az viszont tuti, hogy nem tudtam csak úgy öntapadós rézfóliát vásárolni, mint most, ilyet max képen láttam, tehát nekem az maradt, hogy vettem olcsón keskeny-hosszú NYÁK darabokat valami gyártási hulladékból, és hőlégfúvó segítségével lenyúztam a jó vastag (35 mikronos?) fóliát, majd felragasztottam azt. Az öntapadóssal azért jelentősen könnyebb dolgozni, és szebb is lesz a végeredmény.

 Az elektronika, jobban az üregre szabva:plate1.jpg

 

Az üreg, bővítés és friss fóliázás után:
plate2_1.jpg

 A hátsó üreg, miután inkább kiszedtem belőle a régi fóliázást, lelkiismereti okokra hivatkozva:
elem_1.jpg

Újrafóliázva:
elem2_1.jpg

A hangszín elektronika tehát külön tápot kapott, ez azért is jó, mert a LEDek nem fogják lemeríteni, meg azért is, mert a két fogyasztónak eléggé más a tápigénye. Az EQ nagyjából 0,9 mA-t vesz fel, és 5 V fölött kezd működni, de jobban szereti a ~7 Volt fölötti feszültséget. A LEDek pedig csak ~3 Voltosak, és összesen megesznek 20-50 mA-t, ez pár óra alatt kinyírná a 9 Voltos elemünket. Aztán folyton mehetnénk Elemér. (bocs)
elem3_1.jpg

Elöl is történt változás, a Sadowsky gombok az esetek 99%-ában nagyon is működnek:
plate3.jpg

A kiosztás tehát: Master hangerő - Blend - Tone - Aktív Mély/Magas.
A hangerő kihúzva passzívba kapcsol. A blend poti a két JB hangeszedő között panorámáz. A passzív tone csak a JB hangszedőkre vonatkozik, de azokra aktív és passzív üzemmódban is. A hátsó nagyobb kapcsoló vált a MM/JB működés között, és a kisebb, elöl lévő kapcsoló aktiválja a LEDeket.
Nagyon jó ez Noble emeletes poti, de a tengely végéből majdnem mindig vágnom kell, hogy rendesen rámenjen a felső gomb, most is így volt.

Anyagköltségek, kerekítve:

JB fémlemez (a régin túl sok furat volt) : 2500 Ft
P-P Volume: 2500 Ft
Blend: 1500 Ft
Tone: 2000 Ft
Koncentrikus EQ: 6500 Ft
Mini kapcsoló: 1700 Ft
Normál lapos karos kapcsoló: 1700 Ft
Switchcraft jack aljzat: 1500 Ft
Rézfólia: 1000 Ft
Szimpla gomb: 3x 2500 Ft
Dupla gomb: 5500 Ft
9 V-os elem: 1100 Ft
összesen: 35000 Pénz.
+elektronika, +munka...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zolkow.blog.hu/api/trackback/id/tr9116767574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása