Légkonzerv
2021. április 18. írta: ZolkoW

Légkonzerv

Tubeless booster majdnem ingyen

20210418_201614.jpg

Hogy mire jó ez? Ha biciklizel, az biztos megvan, hogy mi az a tubeless, és ha magadnak rakod össze, akkor ez jól jöhet. Én is sokáig megvoltam nélküle, meg aztán szerencsére kompresszor is van, de egy szép napon megláttam a kihívást a dologban, így nem volt menekvés. 
A lényege annyi, hogy egy gombnyomásra hirtelen tudunk SOK levegőt juttatni a szelepen át külsőbe, ami ettől úgy megijed, hogy azonnal a helyére pattan. Sokszor ehhez nem kell semmi trükk, egy sima műhelypumpával is megy, de néha a külső makacs, és állandóan szökik valahol a peremnél a levegő, olyankor megoldás lehet.

Többször volt már, hogy a kompresszorhoz folyamodtam, de az nehéz (főleg, ha hidegben kell becipelni a műhelybe), bazi hangos, és a csatlakozója is autószelepes, de még annak is elég béna. A prestás kerekeimhez csak úgy tudom használni, hogy rátekerek egy adaptert a szelepre, de ahhoz abban benne kell lennie a szelepmagnak, ami nagyban csökkenti a levegő rendelkezésére álló keresztmetszetet..

Lehet ilyet kapni, csak az relatíve elég drága, és mi abban a kihívás, hogy megveszem?

Ja, az internet népe már rég kitalálta, mi erre a legfrappánsabb házi megoldás: a tűzoltókészülék. Ez is mutatja, hogy az internet népe túlnyomórészt külföldi, mert ha magyar lenne, a szódáspalacknál kötöttünk volna ki.

20210408_202659.jpg

Mielőtt épp vettem volna egy szép új, fényes piros tartályt, előkerült egy nagyjából üres, régi cucc, amin - mintha nekem találták volna ki - egy autószelep már gyárilag ott virított!! Ilyet egyébként még a képtalálatok között sem igen láttam, tehát mondhatjuk, hogy szerencsém volt. Mindenki másnak ott a....fúrógép és a műgyanta. Nekem csak fel kellett javítanom a szelep fészkét, mert valami akadályozta a szeleptű mozgását, de ez hamar megvolt, már csak arról kellett intézkedni, hogy legyen valami, amire ráhúzhatom a kimenő pumpatömlőt (ez a tömlő volt egyedül, amiért pénzt kellett végül adnom, igaz, legalább lógott rajta egy pumpafej is), és hogy valami szép színt adjak neki, ami segít abban, hogy senki ne kapja ezt fel, ha tüzet szeretne oltani, és abban is, hogy mégiscsak hasonlítson egy szódásszifonra.

20210408_204049.jpg

20210408_210108.jpg

20210418_202045.jpg

A "nyomáspróbán" annyi derült ki, hogy a kimenetnél a gyárilag is menetes résznél erősen szelelt, ami a porral oltást talán nem zavarta, de én inkább megszüntettem a menet beragasztásával. Egyébként ígéretesen néz ki: amennyi levegőt belepumpálok, az benne marad, még a nyomásmérője sem mutat túl nagy hülyeséget, és ha megnyomom a kallantyút, mindez kiáramlik belőle, mint... a.. szél. 6-8 bar még elég kényelmesen belesűríthető a sima állópumpámmal is, ennél többre remélhetőleg nem is nagyon lesz szükség.

Update: Tényleg működik! Egy 27,5 x 2,8-as külsővel volt először alkalmam kipróbálni, ez már nem olyan kicsi térfogat, és emiatt jól is jött volna, ha a tartály nagyobb, de a művelet sikerült. A videón nincs becsavarva a szelepmag, így amint levettem a tömlőt, egyből kiáramlott az összes levegő, de az látszott, hogy most már nyugodtan beletölthetem a defektgátló folyadékot, és felfújhatom a szelepmaggal együtt is. Ideális esetben elsőre bepattan a helyére a gumiperem, és így leeresztve is ott marad, nekem ehhez kevés volt a levegő, de a következő próbálkozásnál már a folyadékkal, és a szelepmaggal együtt is rendben ment minden, és állópumpával tovább tudtam fújni a stabil állapotig. Egyébként nem muszáj lecsatlakoztatni a boostert, mivel újra tudom tölteni a pumpáról úgy is, ha rajta lóg a keréken.

20210418_201541.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zolkow.blog.hu/api/trackback/id/tr3216505492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása